Tedaviden Önce ve Sonra

Lazer epilasyon kıl kökündeki melanini tahrip ederek etkisini gösterdiğinden işlem öncesi ağda,cımbız,ip,tüy dökücü krem ve iğneli epilasyon yaptıranlarda kıl kökü geçici olarak yok edildiğinden lazer etkili olamayacaktır.Bu işlemleri yaptıranlarda kılın yeniden oluşması için yüz bölgesinde 2 hafta vücut bölgelerinde 3-4 hafta beklenmelidir.
Uygulama alandaki kıllar sarartılmamalıdır.
Lazer epilasyon işleminden 1 gün önce epilasyon yapılacak bölge traş edilmeli veya tüy dökücü kremler kullanılmalı.İşlemden önce iyibir traşlanma yapılmadığı takdirde özellikle cilde temas ederek soğutma sağlanan cihazlarla uygulama yapılırken komşu bölgelerde kılların hasarlanmasına bağlı gereksiz yan etkiler oluşabilir.
İşlem öncesi ve sonrası 30 faktör ve üzeri güneş koruyucular kullanılmalı güneşten sakınılmalıdır.
Lazer epilasyon işlem yapılacağı gün işlem yapılacak bölgeler temizlenmeli varsa anestezik kremler,makyajlar silinmelidir.
Sırt,kol ve bacak bölgelerinde ağrı hssasiyeti düşük olmasına rağmen genellikle anestezi uygulaması gerekmez.Ağrıya duyarlığı düşük olan kişilerde anestezik etkili Emla veya benzeri kremler işlemdem yaklaşık 1 saat önce uygulanır,gereğinde parasetamol veya benzeri ağrı kesicilere işlemden 3 gün öncesinden baçlanabilir.Ağrıya çok hassas kişilerde üst dudak bölgesi gibi bölgelerde lokal lidokain enjeksiyonları yapılabilir.

LAZER EPİLASYON TEDAVİ ESNASINDA

İşlem yapılacak bölgeler çizimlerle belirlenmeli,atıştan korunmuş bölgelerin oluşumuna izin verilmemeli,üst üste atışlar yapılmamalıdır.
Gereğinde büyütücü luplarla kılların görülme ihtimali artırılmalıdır.
Dudak bölgesinde lazer epilasyon yapılırken dudak altına ıslak gaz,kulak bölgesi tedavi edilirken kulağa pamuk konulmalı.
Gözde lazere bağlı ciddi yanık ve görme hasarı oluşabilir.İşlem esnasında odada bulunan bütün kişiler göz koruyucu gözlük kullanmalıdır.
Metal koruyucu gözlük kullanımına rağmen göz hasarları (katarak, iritis, iris atrofisi, pupilla distorsiyonu,uveitis,fotofobi, posterior sineşi, retina yanıkları ve görme defektleri) oluşabileceğinden göz ve kaş çevresine lazer uygulanmamalıdır.

LAZER EPİLASYON TEDAVİ SONRASI

İşlem sırasında ve hemen sonrasında arzu edilen etkili bir tedavinin göstergesi olarak perifoliküler eritem ve ödem gözlenir.İşlem sırasında yoğun eritem veya ağrı yakınması olduğunda enerji ayarı düşürülmeli veya tedavi bırakılmalıdır.Eritem ve ödemin belirgin olduğu hastalarda uygun topikal steroidli kremler bulgular azalıncaya kadar kullanmalıdır.
İşlem sonrasında soğuk havlu kompres uygulanması,hem ağrıyı hem de ödemi azaltma konusunda yardımcıdır,ancak soğuk buz paketleri cilde direkt uygulanmamalıdır.
Analjezikler (ağrı gidericiler) geniş alan uygulamaları hariç geremez.
Aloe vera ve benzeri analjezik kremler uygulanabilir.
İşlem yapılan bölgenin hidrasyonunu sağlamak amacıyla düzenli olarak cilt nemlendiricileri kullanılmalıdır.
Bül oluşursa topikal antibiyotikli pomadlar günde iki kez uygulanır.
Seans aralarında kılları kökten alan epilatör,cımbız ve ağda gibi epilasyon yöntemlerinden kaçınılmalıdır.Uzun tutulan seans aralarında rahatsız olunursa jilet yada trimmer kullanılabilir.Yüz bölgesindeki kıl veya tüyler ise makasla kısatılabilir.
Kabuklanma oluştuğunda koparma veya ovalama yapmadan kendiliğinden soyulması için birkaç gün beklenilmelidir.
İşlem sonrası ilk bir hafta daha dikkatli olmak üzere güneşe karşı koruyucu önlemler alınıp,30 faktör ve üzeri güneş kremleri düzenli olarak günde 2-3 kez kullanılmalıdır. Cilt yumuşak sabunlarla hafifce yıkanmalıdır
Cildde yanık ve kabuk gibi ciddi etkiler oluşmazsa işlemin ertesi günü makyaj yapılabilir.
Lazer epilasyon işleminden ortalama 3 -15 gün sonra kılların yüzeye gelerek dökülmesi yeni kıl oluşumu zannedilebilir,bu kıllar dökülmekte olan kıllar olup endişe edilmemelidir. Dökülme sürecine banyoda yumuşak lif yardımıyla destek verilebilir ancak uygulama sonrasında kaşıma,ovalama ve keseleme gibi her türlü travmadan kaçınılmalıdır
Derinin bir bölgesi lazere maruz kaldığında uyku halinde olan foliküller anagen faza itilmesi sonucu ilk ya da ikinci seans sonunda kılların artışıyla karşılaşabilir, bu yan etki konusunda uyarılmalıdır.
Cilt çizilme gibi travmalara karşı korunulmalıdır. Retinoid ve gliklolik asit içeren kremli ilaç alımları durdurulmalıdır.
Profilaktik antiviral veya antibiotik başlanıldı ise devam edilir.
Enfeksiyon geliştiğinde antibitotik tedavisine başlanılmalıdır.
İşlemdem sonraki 1 haftalık sürede aşırı klorlu havuzda yüzme,sauna buhar banyosu önerilmez.
Akne gelişimi veya mevcut aknelerin şiddetlenmesinin nedeni bilinmemekte olup gözlendiği durumlarda lokal veya sistemik antibiyotik ile birlikte gereğinde sistemik retinoik asit türevi olup akne tedavisinde kullanılan retinoik asit türevi isotretinoin kullanımı önerilir.

Cildinizde su toplanması tarzında kabarık oluştuğunda kabarıklığın üzerindeki cilt steril bir şekilde patlatılıp içerisindeki su uzaklaştırılarak basınç kaldırıldığından rahatlama sağlanırken iyileşmede hızlandırılır.
Lazer epilasyon işleminden 5 dakika sonra; perifoliküler eritem ve ödem varlığı işlemin etkinliğini gösteren normal bulgudur.Ancak işlem bölgesinde beyazlaşma,vezikül ve nikolsky işareti (sağlıklı görünen deri üzerine parmakla bastırıldığında derinin kalkıp,bül oluşumu gözlenmesi) epidermal hasarı gösterir bu durumda işlem ayarları yenilenir puls süresi uzatılır fluens azaltılır epidermal soğutma artırılır. Özellikle esmer tenli hastalarda gelişen eritem ve ödem lokal kortikosteroid kullanımı ile azaltır,ayrıca hiperpigmentasyon süresini de kısaltır.
Rozea tarzı cilt değişikliklerinin neden oluştuğu bilinmemekle birlikte gözlendiğinde klasik tedavi uygulanır.
Ciltte yanık veya renk değişikliği hipo veya hiperpigmentasyon sorunu yaşandığında öncelikle doktorunuza danışın.Hiperpigmentasyon gelişen hastalar kesinlikle işlem sonrası ve seans aralarında enaz 6 hafta güneşten sıkı korunmalıdır .Cildinizi mümkün olduğunca güneşten korumak amaçıyla evde istirahat önerilir.Erken dönemde kortizonlu kremler,cilt rengini beyazlatıcı % 8-12 hidrokuinon veya % 4 okside zinkli kremler,30 faktör ve üzeri güneş kremleri veya cilt nemlendirici Aquafor vb içeren kremler kalın tabaka halinde sürülmeli gereğinde 2 saate bir tekrarlanır.
Renk açılması tarzında skarlşama oluşursada güneşten öncelikle sakınma tavsiye edilir, 1550-nm nonablatif fraksiyone lazer uygulamaları ile tedavi önerilmektedir.