Sakıncalı Olduğu Durumlar

Gebelik veya Gebelik riski olanlarda lazer enerjisinin  herhangi zararlı etkisi  bilimsel olarak saptanmamış olmakla birlikte genel kanı lazer epilasyonun hamilelikte yapılmaması yönündedir.

Beyaz, sarı,gri ve kırmızı renkli kıllarda Lazer epilasyon esnasında kıl folikülündeki melanin pigmentinin selektif olarak  yok edilmesi esasına dayandığından melanin içermeyen veya çok az içeren Beyaz, sarı,gri ve kırmızı renkli kıllarda etki oluşmaz.

Ayva tüyü şeklindeki (Vellüs) kıllar ince olduklarından melanin içeriğide azdır,dolayısı ile lazer ışını ile tahribi zordur. Yüz bölgesindeki  ayva tüyü şeklindeki (vellüs) kıllarda bazen  paradoksal hipertrikozis denilen lazer epilasyon yapılan bölgeye komşu kıllarda artış gözlenebilir.

Hormon bozukluğu olan kadınlarda hirsutizm olarak adlandırılan erkeklik hormonlarının artmasına bağlı  androjenik tip kıllanmalarda lazer epilasyon ile sonuç almak oldukça zordur.Uygun dozlarda yapılan lazer epilasyondan 6-8 seans sonrası olumlu netice alınamazsa kişi mutlaka hormonal yönden araştırılıp gerekli tedaviler planlanmalıdır.

Ciltte aktif bakteriyel (Akne ) ve viral enfeksiyon (herpes vb) olanlarda lezyon geçene kadar işlem yapılmaz.

Anormal keloid,nedbe gelişme riski yüksek olanlar ile Otoimmun konnektif doku hastalıkları,kemoterapi alanlar

Çok ağır kalp,şeker,yüksek tansiyon ve epilepsi hastalığı

Kalp pili kullananlar,steroid  kullananlar

Cilt kanserinin herhangi bir tür ve evresinde lazer epilasyon yapılmaz

15 yaş altındaki kişilere bilimsel yönden zararlı olduğuna dair kanıt  olmamasına rağmen lazer epilasyon önerilmemektedir.

LAZER EPİLASYONDA ÖZEL ÖNLEMLER ALINMASI GEREKENLER

Solaryum veya bronzlaştırıcı krem kullananlar ya da güneşlenerek bronzlaşanlarda ten rengi normale gelene kadar uygulama yapılmaz. Solaryum yaptıranlarda 1 ay süreyle hidroquinon veya benzeri beyazlatıcı kremler kullanımı sonrası lazer epilasyona başlanılmalıdır. Bronzlaştırıcı kremler işlemden 2 hafta öncesinden bırakılmalıdır

Mekanik,kimyasal ve lazer ile yapılan tüm cilt soyma (Peeling) yöntemleri işlemden 15 gün önce bırakılmış olmalıdır.

Aspirin veya benzeri kan sulandırıcı (antikoagulan) kullanan kişilerde lazer epilasyon yapılmak istendiğinde ilaçlar 10 gün önceden kesilmeli,aksi takdirde cilt kanamaları olabilir.

Herpes simplex  yani uçuk öyküsü olan kişilerde lazer epilasyon ile herpes oluşumu tetiklenebilir.Lazer epilasyon öncesi antiviral tedaviler başlanılmalıdır.Genital ve bikini bölgesinde ise herpes genitalis öyküsü olan kişilerde benzer önlemler alınır. Herpes simplex virus aktivasyonunda  işlemden bir gün önce Valacyclovir 500 mg günde 2 kez oral yolla başlanır.

Cildinde hipo ve hiperpigmentasyon şeklinde renk değişikliği olanlarda veya cilt pigment değişikliğinden şüpheleniyorsa tedavide daha hassas davranılmaldır.Koyu tenli ve hassas kişilerde işlemden 4 hafta öncesinden  hydroquinone içeren beyazlatıcı topikal kremler başlanılmalıdır.

Cildi ışına karşı hassaslaştırıcı gıda tüketenler ve Fotosensitiv ilaç kullanım öyküsü olanlar (kortizon,tetrasiklin vb antibiotikler,A vitamin türevleri (asitretin),ibuprofen benzeri antienflamatuar)  alan kişilerde de dikkatli olunmalı,gerekli önlemler alınmalı,lazer epilasyon işleminden önce 6 hafta beklenmelidir.

Cildi güneşe, ışına aşırı hassas yani fotosensitiv cilt hastalığı olanlar

Hipertrofik veya keloid skar öyküsü veya şüphesi olanlar ile otoimmun kollajen hastalığı olanlar

Sedef Hastaları Lazer Epilasyon olanlarda lezyonsuz deri bölgelerinde epidermisin zedelenmesine yol açan travmalar sonrası ciltten kabarık psoriatik  lezyonların ortaya çıkabilme ihtimalinden dolayı aktif lezyonlu bölgelere lazer epilasyon önerilmez.

Işıkla birlikte tetiklenen SLE,Porfiri gibi hastalıkları olanlar

Vitiligo depigmente alanların yayılmasına neden olabilir.

Histamin alerjisi olanlarda lazer epilasyon sonrası cildde kabarıklılar ve kaşıntı oluşabilir.

İzotiretionin (Roaccutane) kullananlarda lazer epilasyon işleminin zamanlaması konusunda literatürde fikir birliği olmamasına rağmen güvence açısından konservatif davranmalıdır. Lazer epilasyonda genel olarak 6 ay öncesi ve sonrasında İzotiretionin  kullanımı önerilmez.  İzotretinoin A vitamininin bir formu olup ciltteki yağ bezlerinden salgılanan salgı miktarını azaltır ve cildin kendini daha hızlı yenilemesine yardımcı olur.İzotretinoin kullananlarda cilt kuruduğundan ve ışına hassasiyeti arttığından yanık ve skar  oluşma riski artar ayrıca fibroblastik cevap değiştiğinden iyileşme geçikir.

Topikal retinoid kullanımı işlemden 7 gün önce bırakılmalıdır.   İzotiretionin kullananlar lazer epilasyon yaptırmaya karar verdiklerinde mutlaka cilt uzmanına danışmalıdır.

İzotiretionin (Roaccutane) kullananlarda Lazer epilasyona başlamadan önce test atışları ile cildin cevabı hassasiyeti değerlendirilmelidir.

Kollajen enjeksiyonu yaptıranlarda 2 hafta beklenilir.

Romatizmal şikayetleri nedeniyle altın tuzları ile tedavi edilenlerde işlem sonrası cildde koyulaşma şeklinde renk değişiklik bildirilmiştir.

Dövme veya kalıcı makyajı olanlar  Lazer ışını dövmede kullanılan boyalar ile etkileşebileceğinden dövmelerin görünümünde değişikliğe, dövmelerin renginde açılma veya koyulaşma ve silinmelere neden olabilir.

Nevüslerdeki kıllanmalarda lazer epilasyon yapılabilir,ancak işlem sonrası enflamasyon veya pigment değişikliği oluştuğunda biopsi önerilir.

Menstruasyon ve laktasyon dönemlerinde sakıncasız olarak yapılabilir.

Hipertrofik veya keloid skar öyküsü olan kişilerde çok dikkatli olunmalı, lazer epilasyon öncesinde düşük fluensli test atışları yapıldıktan sonra işleme uygunluğuna karar verilmelidir.Oluştuğunda kortizon injeksiyonları cerrahi eksizyon ve nonablatif fraksiyone lazer ve karbon dioksit lazerler tedavi seçenekleridir.

Lazer epilasyonda yan etkilerin olası yüksek olduğu hastalarda tedavi alanı veya yakınınına test atışları yapılıp 1,3 ve 7.günlerde yapılan cilt kontrollerde herhangibir yan etki gözlenmezse tedaviye başlanır.

Çok riskli kişilerde uygulama verilebilecek en düşük test atışları ile başlanılmalı,fuensler artırılırken cildde oluşabilecek değişiklikler dikkatle izlenilmeli.Deriye kuvvetlice bastırıldıktan sonra,bastırılan alan üzerinde  sıvı birikimi veya cildin soyulması şeklinde gözlenen Nikolsky işaretinin mevcudiyeti araştırılmalı.Nikolsky işaretinin gözlenmesi durumunda uygulanan fluens %75 değerine çekilmelidir.

Ciltlerinde geçirdikleri enfeksyon sonrası aşırı lekelenmeler oluşan kişiler ile bronz veya koyu renkli cilt yapısına sahip kişilerde  (Fitzpatrick 4-6 tip)  lazer epilasyon yapılacaksa kısa dalga boyuna sahip cihazlarla uygulama yapılmamalıdır.

Fitzpatrick cilt  tipi 4 ve 5 olanlarda cildde özellikle renk değişikliği başta olmak üzere tüm istenilmeyen yan etkileri önlemek için uzun dalgaboyu,uzun puls süresi büyük spot çapı ve düşük fluens ile enerji verilmeli,uygun soğutma ilede cilt hasarı önlenmelidir.

Enerji yüksek ve puls süresi kısa ise ağrı ve diğer yan etkiler fazla olabilir.sırt ve gögüs gibi kılların yoğun bulunduğu bölgelerde fluens azaltılmalıdır.